Meer dan alleen een trend

courtney

31 oktober, 2013

E-sigaretten zijn uitgegroeid tot een alledaags product. De populariteit van dit product is nog steeds aan het stijgen. Overal op de wereld zie je steeds meer de elektronische sigaret. Miljoenen mensen hebben de e-sigaret geaccepteerd als alternatief voor hun tabakssigaretten.

Sterren in Amerika
Talloze beroemdheden zijn gespot met een elektronische sigaret en daar maken de producenten van de e-sigaret handig gebruik van. Ze hebben onder andere Courtney Love en Jenny McCarthy gestrikt voor een commercial. Beroemdheden hebben de elektronische sigaret volledig omarmd als een hip alternatief voor de schadelijke tabak. Maar dit gebeurt niet alleen in Hollywood, maar over de hele wereld zien we dat mensen hun tabakssigaretten ingeruild hebben voor de elektronische sigaret.

E-sigaret blijft
Uit een onderzoek uit 2012 kwam naar voren dat zo’n 30,000 tabaksverkopers er heilig van overtuigd zijn dat de e-sigaret een blijvertje is en veel meer impact hebben dan een normale trend. In Amerika wordt alleen al in 2013 een omzet verwacht van over de 1 miljard dollar met meer dan 2,5 miljoen gebruikers, wat niet mals is voor een nog opkomende industrie.

Deze populariteit gaat gepaard met meer toezicht. Dit heeft geleid tot een enorme discussie over de vraag of de e-sigaretten dezelfde aanpak moeten krijgen als de tabakssigaretten.

Onderzoeken
Doordat zowel de industrie als de consumenten alsmaar groeit gaan er meer onderzoeken plaatsvinden jegens de e-sigaret. Is deze elektronische plaatsvervanger nou echt zoveel gezonder als een tabakssigaret? In afwachting van deze onderzoeken zijn de producenten alvast voorzorgsmaatregelen aan het nemen mochten de regels worden aangescherpt.